woensdag 12 juni 2019

12 juni, de thuisreis, 518 km




Toch ook van dit laatste stuk nog wat korte bemerkingen.
Vanochtend bij het ontbijt stond de vette tv aan. Behalve van de hosts leer je dáár pas Frans mee. Een discussie over onvoldoende wetgeving rond de trottinettes, snap jij het? Ik nu wel. Het handelt over de elektrische steps, overvloedig op trottoirs gebruikt in stedelijk gebied. Een plaag voor de ouwetjes, een uitkomst voor de jachtige relatief jongeren. Heerlijk, ook dat staat ons nog te wachten in Maliskamp. Nog een een mooi woord, Thea zou het geweten hebben, is pain perdu. Ook dat was er vanochtend bij het ontbijt. Stukjes opgepiept stokbrood (soort wentelteefjes) waarop je naar Keulen kunt rijden, dus ook naar huis.
Enfin, na 518 km ben ik op tijd thuis, ik rook de varkens onderweg al! Nog wat spulletjes bij AH halen want mijn koelkast was nagenoeg leeg. Komt onze lieve buur-Marie me met Friso, en later Krijn en Sieb een welkomsttekening brengen, kleurig en van rechts naar links te lezen. Met nog een complete set Berne-abdijbier als geschenk kan een welkom niet aardiger zijn.
Ook de aanblik van de tuin mag er zijn. Het gras gemaaid door Annie, de Amarillisbollen in bloei, veel knoppen in de Agapantus. Kortom, wat dít alles betreft een mooi thuiskomen. Beter kan het nu niet zijn, helaas, toch?

2 opmerkingen:

  1. Welkom thuis Thomas en wát een thuiskomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zusje is blij met deze geslaagde reis van jou. Wij zagen die trottoirstepjes in Marseille en waren er zeer jaloers op. Vooral dat je die midden op het trottoir laat staan. Liefs Pieperke

    BeantwoordenVerwijderen