vrijdag 7 juni 2019

7 juni, grote truc: met de auto naar Albugue en Albi

Vandaag een beetje regenachtig dus weinig animo om te fietsen. Simpel opgelost want sinds gisteren is de auto binnen handbereik. Dus eerst naar het nieuwe slaapadres en vervolgens door naar een mooi stadje: Albi op een uurtje kronkelig autorijden.
Onderweg toch maar weer even aangelegd voor een smakelijk lunch al vond ik het moeilijk om het kunstwerk te verorberen, zeker in mijn eentje, ik had het graag Thea gegund.
In Albi is best wat te zien, Delly had me er al over getipt. Ter plekke maar voor 2 nachten verblijf geboekt, na het einde van de bezoeken aan de Hollandse huizen dus ingaande 9 juni.
Ik Albi even gesnoept van de kathedraal, vandaar bijgaand detail van "het laatste oordeel". Jeroen Bosch leefde vast in diezelfde tijd...
Terug in het huis de Albugue wordt gezellig en smakelijk gegeten. Iedereen, behalve de hosts natuurlijk, heeft elkaar al elders getroffen. Slecht voor je Frans maar ja, dat komt later wel eens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten