zaterdag 8 juni 2019

8 juni, met de auto naar St-Affrique. v.v.

Vanochtend heb ik me verslapen! 9:00 Gezamenlijk ontbijt is te hoog gegrepen. Gelukkig verkeert er een gestoorde mus om het huis die heftig op een raam tikt. Naar verluidt omdat ie zijn evenbeeld niet kan dulden of juist adoreerd, wie zal het zeggen? Nou komen er geen mussen-in-witte-jassen aanfladderen om de mus op te voeden dus heeft de her-stichter van dit pand, opa Michel, besloten er een hor voor te gaan zetten. Arm beest. Psychisch geïsoleerd moet ie het maar uitzoeken. Enfin, ongeschoren neem ik afscheid van 6 medegasten, nu voorgoed neem ik aan. Overigens kom ik bijna iedere dag wel iemand tegen die we eerder troffen. Vandaag nog in St.Affrique trof ik Anna en Winfried de hosts waar ik begon met deze trip.
"Waarom fiets je niet?" hoor ik je denken. Welnu, rondjes rijden is niet mijn ding en overmatig klimmen al helemaal niet. Dus wordt er een doel gezocht, bijvoorbeeld de zaterdagse streekmarkt in St.Affrique. Met de fiets v.v. zo'n 90 km en 1100 hoogtemeters. Dát bij deze zonovergoten dag, no way. Een stukje dan... maar dan is de markt voorbij als ik daar aankom. Dus ik ga lui met het blikkie. 
Heerlijke markt met een regionaal karakter en naast de gebruikelijke kleding veel aanbod van bio-spullen. Al met al leuk, zeker met de aankoop van een (paglia+polyester) strohoed uit de P.R.C.
Vanavond het laatste gezamenlijk avondeten op deze trip, te beginnen met artisjokken uit eigen tuin, heelijk. Jean-Marie maakt zelf uit de Tarn gevangen baars (meerval) heerlijk gekruid klaar. Als digestief komt een zelf gestookte appellikeur op tafel in een fles waarin een peer is gegroeid. Doe dat maar eens na, bovendien heerlijk!
Hiermee wordt het bezoek aan de Hollandse huizen afgerond. Morgen, Pinksteren, na het ontbijt naar Albi voor een verblijf van 2 nachten.

3 opmerkingen:

  1. Die hoed staat je. Ook wel zinnig als het zo warm is.
    Je opmerking over rondjes fietsen is alleszins begrijpelijk. Lijkt me ook niks.
    Wat je mus betreft: ws een mannetje dat een 'ander'mannetje weg wil hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blik in plaats van fiets . Hoera verstand komt met de jaren. En die mooie hoed zou op de fiets afwaaien . Liefs Pieperkr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Thomas....ook wij smokkelden zo af & toe, zelfs in de gematigde heuvels van de Bourgogne.
    Soms is het gewoon te steil, te warm, te moe.

    Geniet nog vd laatste dagen, voor ons zit het er weer op.

    GJ

    BeantwoordenVerwijderen