maandag 3 juni 2019

2 juni, 29 fietskm's naar La Libaudie

Stralend weer, Anna werkt in haar tuin waar veel heerlijks uit voortkomt.
Na koffie en afscheid ga ik fietsen, de auto blijft nu achter. Ik hoop dat ik de bagage goed heb gesplitst in "nodig" , "nuttig" en "wat in de auto mag blijven". Wat ik niet aan de fiets hang, wordt naar het volgende adres gebracht, voor mij is dit een nieuwe formule.
De voorgebakken fietsroute voert onmiddellijk omhoog, da's best wennen om niet te zeggen 8-10% over 8 km is om ietwat van te schrikken. Heel goed dus! Onderweg is weinig te doen. Niet alleen omdat het zondag is maar sowieso, de helft staat ontvolkt te koop.
Er zijn wat restanten van Asteriks en Obelix en bovenin fraaie uitzichten. Aangekomen in La Libaudi domineert mijn trek in koele biertjes want het was tot 33° vandaag, genoeg dus.
Het huis is ruim bevolkt, ieder meldt onverbloemd zijn kwalteiten, en dat alles op zijn Hollands, kortom mórgen maak ik deze blog wel af.

1 opmerking:

  1. Asterix en Obelix... dat was iets met een ketel waar je in moest vallen om sterk te worden ;-)
    De kop is er af Thomas en het is een prachtige omgeving zo te zien. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen