donderdag 6 juni 2019

6 juni, 31,6 km naar La Cazette, 227 hoogtemeters, max 53 km/h

Vandaag naar het volgende huis, La Cazette. Beetje luie dag, eerst vooral naar beneden (max 50), dan plat langs de Tarne. Een mooie eetplek langs de weg met oorverdovende wielerliefhebbers en een schitterend kasteel (om zo te zien) voor de deur. 
Opvallend zijn hiér de spoorwegtrajecten waarop nooit een trein heeft gereden, zelfs geen rails zijn gelegd. De toenmalige crisis en WO1 zijn debet aan.
Naar La Cazette ging wat moeizaam omdat ik een paadje inreed dat dood liep, ik moest 50 meter hoger zijn dus een km terug. Het valt steeds weer op dat ik plat denk, dus niet dat alleen maar bén. Op een kaartje is een haarspeldbocht steevast de aanzet tot een hoogteverschil maar ik voel dat niet aan. Enfin, je komt er toch.
Inmiddels een logistieke move bedacht: ik fiets even naar de auto die hier 4 km vandaan staat bij Anna en Wilfried en neem het blikkie mee. Dan hoeven we die later niet meer op te halen en kan ik er mooi mee naar bijvoorbeeld Albi morgen of zo, boven gaat het dan regenen. Toen ik meldde dat het gechloreerde water elders niet zo lekker smaakt, werden meteen 2 bidons gevuld met hun water, voor later. Zorgzaamheid, het leidmotief in deze reis, mooi is dat.
Vanavond bovengemiddeld heerlijk gegeten. Host Lidy maakt er echt werk van, overigens niets ten nadele van de andere huizen. Van partner Carli veel actuele info opgestoken omtrent muziek. Wat wil van een oud-dirigent van vele koren. Zeer verrijkend.

1 opmerking:

  1. Bergen zijn super vooral als je omhoog geen probleem vindt. Geniet ervan met regendruppels en zweetdruppels
    Ik geniet op afstand mee. Je zusje

    BeantwoordenVerwijderen